Rezultatul standardului
Conducerea entităţii publice asigură întocmirea şi actualizarea permanentă a documentului privind misiunea entităţii publice, a regulamentelor interne şi a fişelor posturilor, care ulterior sunt comunicate angajaţilor.
Cerințe
Regulamentul de organizare şi funcţionare al entităţii publice cuprinde, într-o manieră integrală, sarcinile entităţii, rezultate din actul normativ de organizare şi funcţionare, precum şi din alte acte normative; acesta se comunică salariaţilor şi se publică pe pagina de internet a entităţii publice.
Fiecare salariat trebuie să cunoască misiunea încredinţată entităţii, obiectivele şi atribuţiile entităţii publice şi ale departamentului din care face parte, rolul său în cadrul departamentului, stabilit prin fişa postului, precum şi obiectivele postului pe care îl ocupă.
Conducătorii departamentelor entităţii publice au obligaţia de a întocmi şi actualiza, ori de câte ori este cazul, fişele posturilor pentru personalul din subordine.
Sarcinile trebuie să fie clar formulate şi strâns relaţionate cu obiectivele postului, astfel încât să se realizeze o deplină concordanţă între conţinutul sarcinilor şi conţinutul obiectivelor postului.
Conducătorii departamentelor entităţii publice trebuie să identifice sarcinile noi şi dificile ce revin salariaţilor şi să le acorde sprijin în realizarea acestora.
Întrebări de verificare a implementării standardului
Este asigurat accesul nerestricţionat al personalului instituției la toate documentele care reglementează atribuţiile instituţiei şi ale compartimentelor de specialitate?
Regulamentul de organizare şi funcţionare al institutiei cuprinde lista atribuţiilor pe care managementul şi compartimentele de specialitate le exercită. Sunt acestea cunoscute de către fiecare angajat?
Precizaţi dacă fişele de post prevăd:
a) contribuţia la realizarea scopurilor, funcţiilor, atribuţiilor şi obiectivelor instituţiei;
b) limitele de autoritate aferente exercitării funcţiei;
c) cerinţele şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a ocupa postul respectiv?
Sunt actualizate fişele de post ale personalului?
Există suprapuneri de atribuţii şi responsabilităţi în cadrul compartimentului dumneavoastră? Dacă da, vă rugăm apreciaţi cauzele şi utilitatea acestor suprapuneri de atribuţii.
Managerii trebuie să identifice sarcinile în realizarea cărora salariaţii pot fi expuşi unor situaţii dificile şi care ar putea afecta negativ implementarea obiectivelor direcţiilor de specialitate. Sunt identificate şi analizate aceste sarcini? Se propun soluţii pentru depăşirea dificultăţilor?